Monday 15 August 2011

Luahan Hati Yg X Keruan

Dear Ko,
Ko n anak2 ko nyer pasallah, dr semlm sampai ari nih..aku jd jiwa kacau.
Nape ko,suka bebenor menyakiti ati ku yg suci murni nih.
Lau ko nk tau, ati ku nih lebih murni dr minyak msk murni..
Tau dak?

Penat lah nk jaga ati ko jew..
ko nih spesis dr planet matahari kot..fire2 org je keje ko kan...?
sedar ler diri..ko tuh dah tua bangka...
kubur dok lambai2...umah dok halau2...

Ko  igt aku diam, aku x lwn blk ko slama nih..aku dok hehehe bila ko zass aku..
kira aku kebal perasaan, ngok, x reti marah kew?
Br skit aku bangkang ko, dah kecoh abis..
ko bajet aku takut kew?
klu ko leh kuang ajar, zass2 aku..
aku pon leh buat bkali2 ganda kat ko..
ada Paham?

Dear Anak ko yg bajet alim bijak bistari tuh,
hey yannadei..ko igt ko jew ker yg msk u?
ko igt aku skolah takat SPM jew ker?
ko tgk adik beradik ko n ko sdri dulu sblm nk skolahkan aku..
ustazah konon....tp dok pot pet pot pet ngutuk org jew kejenya..
Dah tuh, pepandai jew wat fatwa..
ko igt  leh sesedap rasa ko kew nk wat fatwa..
nk nilai dosa pahala org...nk kata org jahil..msk neraka...
Ko igt ko Tuhan ker..?

Dear Anak ko yg pasan baguih n super lazer,
Ko sedar ler diri..
ko tuh, SPM pon x pass..
ko tuh keje pon tadak...
dok pong pang pong pang x tentu hala wat per?
sian laki ko..dah cam org budus jew aku nengok..
ko x yah ler ada niat nk buli2 aku...
aku bkn miskin cam ko...
aku ada somi,kuarga, ada kerjaya, ada kwn2..
aku x heran ler ngan ko...
aku saje jer layan sembang xmoh jatuh ko tuh..
piiirahhh...

Dear ko n anak2 ko,
br skali aku bangkang korang kan...
slama nih, syok jew korang dok aniaya, buli dan yg sewaktu dgnnya ngan aku kan...?
tu br skit..br beberapa patah kata dr aku..
mukaddimah pon x abis g tau..
Seb baik aku cpt  beristigfar,muhasabah diri dr dok berkata2 ngan org2 ngok ngek cam korang.
Lau x, ngan aku2 kira setaraf mengong cam korang.

Ya Allah, ampunkanlah hambaMu ini.
Akanku tarbiahkan hati agar tabah mhadapi dugaanMu ini.
Sukarnya idup dkelilingi makhluk pelik cam diorg nih.
Tp apakan daya....SABO je lah...:((




4 comments: